Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Διάλογος για το Σταθμευτικό (Κυκλοφοριακό) πρόβλημα του Βόλου. Κείμενο 5ο.

Στις αρχαίες Ρωμαϊκές Πόλεις που είχαν κτισθεί με το Ιπποδάμειο σύστημα (και όχι μόνο) υπήρχαν δύο δρόμοι ιδιαίτερα μεγάλης σπουδαιότητας για την πολιτική, κοινωνική και παραγωγική δραστηριότητα της πόλης.
Οι δρόμοι αυτοί ήταν:
η Decumanus Maximus με κατεύθυνση από ανατολή προς την δύση και
η Cardo Maximus με κατεύθυνση από βορρά προς νότο.
Στην συμβολή των δρόμων αυτών ήταν το Forum, η Αγορά, που ως γνωστό πέρα από την εξυπηρέτηση της έννοιας Αγοράς ήταν το Διοικητικό, Πολιτικό και Θρησκευτικό κέντρο της πόλης και ο ρόλος των δρόμων αυτών ήταν η εξυπηρέτηση της εύκολης πρόσβασης σ’ αυτό...
Αν επιχειρηθεί μια αντιπαραβολή στο Βόλο, μπορούμε να πούμε ότι η Δημητριάδος – Ιάσονος με τις επεκτάσεις των (Πολυμέρη, 2ας Νοεβρίου, Λαμπράκη) είναι η Decumanus Maximus και η Ιωλκού – Καρτάλη είναι η Cardo Maximus. Στην συμβολή των δρόμων αυτών, με μια ευρύτητα, είναι η Αγορά της πόλης που μπορεί να πει κανείς ότι προσεγγίζει τα ανωτέρω μια που εκτός από το εμπόριο περιέχει Υπηρεσίες ιδιωτικού και Δημόσιου τομέα, ψυχαχωγία, πολιτισμό κλπ.
Άρα η εκ περιτροπής πρόσβαση στο χώρο της Αγοράς (Forum) της πόλης είναι και μείζονος σημασίας πολιτική απόφαση.
Αναμένουμε λοιπόν την κατάθεση προτάσεων και τα αποτελέσματα του διαλόγου για την επίλυση του Σταθμευτικού (κυκλοφοριακού) προβλήματος της πόλης του Βόλου.